Tuesday, July 19, 2011

DUA/TENGAH

              jadi org tengah best tak????tgk keadaan la ada yg best,,,,,anda fikir apa sebenarnya tu....
sy fikir lain...sy fikir jadi org tengah nie best boleh menjadi org perantaraan kpd 
seseorang individu ke individu yg lain betol........hahahahahaha tapi bukan
itu tajuk blog ini.sy nak cite tentang perihal anak ke 2 dah byk sy buat research tau
tentang anak ke 2 nie...sbbnya die mmg unik!!!!mcm saya.............................
faiznur azreena anak ke 2 dalam keluarga!!!!!!

                 selepas research sebanyak yang boleh sy pun mencari fakta yang yang btl2 tepat yang itu search kat google dan itu dia dah dapat dh.ciri2nya perihal anak ke 2 sepert
 di bawah baca la...


1.anak manja mama
tak tahu pulak aku anak ke 2 nie anak manja mama bg aku tak la manja sgt...mcm biasa je lg manja ngan abah kot sbb abah lg sporting dan memahami...nak mintak ape2 pun kalau mama susah sikit...dan fakta yang aku buat kajian pun kebanyakkan manja ngan abah jugak mcm aku so fakta agak kurang tepat la....


2.anak yang degil
hahaha rasa mcm terkena kat dahi sendiri la....betol la kot...bak kata mama bab2 degil nie mmg aku la juara dlm adik beradik aku...ok la tu mama ada jugak benda nak jd juara dr takde langsung...mmg tak nafi kan la kedegilan aku mmg kadang2 tahap maksimum...sampai kadang2 diorang pun dah fed up ngan perangai aku nie...sampai sI DIA pun pernah ckp kepala awak nie kalau baling kat batu belom tentu hancur sbb keras kepala sgt......hahahaha..jadi fakta nie tepat la adoi!!!!!!!


3.tak pandai pujuk
patut la adik aku selalu cakap kakak nie serius je tak pernah nak pujuk...wooooo bosan la nak pujuk org merajuk nie....tak reti pulak tu ,kalau sekali tak jalan pandai2 sendiri la ye pujuk diri sendiri..kadang2 mama aku merajuk pun aku bg die masa sejuk dulu nanti kitorang ckp la balik.....tapi mmg lama nak tggu mama okay....mama anak mu yang ke 2 nie tak pandai pujuk jgn la selalu merajuk okay....kalau nak merajuk ngan abah cukup la ye...hahahaha...kalau ngan si DIA lg la awak phm2 jela ye merajuk la setahun pun sy tak pandai nak pujuk jd jgn nk gedik merajuk sgt,,,buruk la gemok!!!! fakta ini A ++++ sy bg.....


4.pencinta yang setia


wah!!!!hati dh brutal kan tak pandai pujuk...lps tu ditambah ngan kedegilan tahap maksimum tp rupenya dlm hati ada taman la anak ke 2 nie..jgn main2..mmg la kami pun manusia biasa jugak....jadi mama anak mu nie walaupun tak pandai pujuk tp pencinta yang setia tau,,,,nyah la kan bg korang bg aku pencinta yang setia mungkin jugak kot yela kalau org tu dah boleh trime segalanya tentang kite,kite pun give balik la kan,,,prinsip aku kalau aku dah syg seseorang itu sampai bile2 aku akan syg org tu walaupun aku sudah ada pengganti die......jadi jgn ragu2 kasih sayang sy ye.....setia kan..jd cr lan calon gf/bf anak ke 2,,,,,,hahaha


5.tetap pada pendirian
ini sememangnya bak kata org kau nie mmg nekad kan kalau nak sesuatu...contohnya kalau nak kasut tu aku akan nekad dptkannya sampai dpt walaupun ada org kasi kasut yang lg baik tp tetap jugak nak yang itu....dan kalau ajak berbincang sesuatu perkara sure korang akan rasa mcm nak balik/baling kerusi la sbb kalau aku dah cakap itu,itu la tidak boleh ini...understand!!!!mcm kejam kan...tp kalu nak lembut kan ada caranya tp ssh sikit la....kena berusaha la cyaiyok!!!!!!kan Si Dia gemok hahaha


6.tak boleh ditegur,nanti tarik muka
ini si Dia selalu cakap tarik la muncung tu panjang2 lagi...hahahaha....bukan tak boleh tegur cuma cara teguran tu...kadang2 rasa mcm cakap elok2 pun boleh kan...mama pun selalu kate buat la muka mcm tu lame2 muka mcm tu jd kekal haha takotnya,,,mama nie jgn la doakan mcm tu anak mama nie comel tau.....tu la kadang2 ada yg malas nak tegur aku bkn apa mls nk tgk aku buat muka sbb kena tegur hahaha asal wey buruk sgt ke????tak pela nanti benda nie boleh ubah kan,,,,,


7.berdikari
jap rasanya sekarang ye aku seorang anak yang berdikari setelah 18 tahun berdikari atas bantuan mama ngan abah...sbb aku nie seorang yang terlalu bergantung pada org lain sbnrnya tp 18 tahun dulu la...setelah aku further study aku belajar hidup berdikari tanpa bantuan sapa2 dan sebenarnya aku mampu..dan mama adik dah pandai berdikari kan,,,dah boleh kawin la mama....hahaha terima kasih mama abah doakan adik selalu...


8.buat kerja sendiri,
benda nie mmg terbukti dr kecik lagi sbnrnya sbb aku kalau nak main ape2 mesti sorang2 bg aku main sorang2 lg best....dan sampai sekarang aku kalau kat dapur tak boleh ramai2 tak jadi kerja biar aku sorang yang settle kan ......fakta ini mmg super betul!!!!ape punya ayat la cik eina nie...


9.pemaaf dan caring
aku nie mmg seorang yang cpt mrh tp cpt juga maaf kan org....bg aku aku tak leh mrh lame2 kat org tu aku akan rasa lain dan aku yang akan cpt2 pergi tegur die dan jadi mcm sedia kala.so kalau ada org buat salah ngan aku tak payah risau ye aku dah maafkan semua org...setiap manusia membuat salah betol so kite sbg manusia kena la maafkan sesama manusia sedangkan nabi maaf kan umatnya ini kan kite manusia biasa..jadi renung2 kan selamat beramal...hahahaha.


10.pakaian mesti kemas
ini fakta mmg aku suka..tepat sekali kadang2 aku terfikir kenapa ngan aku nie sampai nak pergi kedai pun kena gosok tudung ngan baju supaya kemas....rupenya genetik anak ke 2 skang sy sudah mengerti..hahahaha betul kadang2 mama aku bising nak pegi kedai pun gosok tudung punya lama...bukan apa aku tak leh la pakai serabai2 nie rasa mcm nanti org pandang aku mcm raksasa yg baru kena fire ngan ultraman sbnrnya tak de pun aku je rasa....aku syg la fakta nie nanti aku nk bgtau mama la kenapa aku jd mcm nie........




p/s itu seba sedikit tentang dua itu unik bukan!!!!!!!!!!jadi bangga la jadi anak ke 2 sbb ada perbezaan anak ke dr anak pertama,ke 3 keempat..anak ke 2 dua sahaja unik....jadi sy bangga jadi anak ke 2

No comments:

Post a Comment