Saturday, July 16, 2011

bercuti

cuti sem nie kali nie aku menghabiskan di kg tercinta mcm2 aktiviti aku buat antaranya adalah:,
  1. ari jumaat (17/6/2011)balik bersama abah ke kg halaman di kedah jmp mama dan adik tersyg.......


i love u mama n cha 

     


 2. ari sabtu 18/6/2011 pegi rumah maklong kutip buah rambutan...pastu jalan2 pokok buah rambutan org byk mana.....kelakar kan...itu mama aku ngan awa la tu....x abis ngan dok tgok pokok org.....



tuan punya blog mesti la kena ada 'peace'
org kuat kami dan mama sy hehe

'pokok rambutan'
                                                                                                            


ahli jawatankuasa memanjat pokok 'pulun la hampa nie'
3.ari ahad 19/6/2011 pagi2 aku dh bgun nak pg pasar pagi  org kedah kata ' market' ngan mama ngan abah.adik aku skola. jadi x de si budak nakal tu syok sikit jalan2....tmpt die agak jauh dr kg aku so kami naik kereta milik family sy iaitu avanza.....



p/s takde gambar biasa la pegi pasar pagi tak kan nak bwk kamera jugak kot!!lagipun aku pun tgh mamai lagi masa tu.....hehe


4.hari isnin 20/6/2011 nie mula2 rancangnya nak pegi mall kat sungai petani,,,tapi tibe2 cancel pulak...so tak de aktiviti la...tibe paksu aku ajak pegi Yan,hantar mak mentuanya ke rumah kakak ipar beliau...hehe,,kalau korang nak tahu anak kakak ipar paksu aku tu adalah ex bf aku...so bertemu kembali la ceritanya..!!!heheheh best....dan yang ni pun x de gmbr sbb terlalu gembira hahaha...


5.selasa 21/6/2011 hari nie baru betul2 pegi mall bersama sapa lagi kalau bkn sepupu tersyg ain nadjwa a.k.a  awa...kami pegi ke tmpt tumpuan ramai di sungai petani iaitu CENTRAL SQUARE/CS.....kami pg sana naik bus je yela2 dua tak reti drive so naik jela pengangkutan awam yg ada ok....first sekali kami pg tgk wayang,pastu karaoke time layan habissssssssssss!!!!pastu window shopping jap dan balik release tension...

6.rabu 22/6/2011 hingga 24/6/2011  menghabiskan masa ngan awa dan pegi pasar malam,ronda2 satu kg...borak2 la pasal kisah lama kami....rindu awa....i love u awa................

7.khamis 23/6/2011 lepak dirumah....bak kata mama kami kami dua org nie asyik pg jalan2 je...jadi kami jadi baik sekejap la dok rumah masing2 melakukan tugasan rumah masing2...rajin kan kami....hahahaha

8.jumaat 24/6/2011 hari yang dinanti oleh awa dh sampai....masa tu aku sedih la...die nak pg dah....kami tak byk masa bersama masa tu...sbb masa tu bf die dtg umah melawat die.....malam tu die berangkat  naik keretapi ngan family die...die kata kat aku..aku tau ang sedih tp jgn nangis tau....hahahahah sapa tak sedih wey tp nangis dlm hati la......bye awa!!!!!!!!!!!!!!!!! (dan malam tu jugak la maharaja lawak sepah menang woooooo!!!!!!!!)

9.sabtu 25/6/2011 hari menunjukkan bakat membuat kuih cara...tibe2 teringin nak makan kuih cara..aku bgtau la mama ingat nak order je rupenya mama  suruh buat sendiri...ape lagi start mula membuat bahan2 nya iaitu:
    1.daun pandan (2-3 helai)
    2.sebiji kelapa (di kupas)
    3.tepung gandum
    4  .sedikit air
   5 .pewarna hijau(ikut citarasa warna anda)

ini la hasil nya,,,,,walaupun tak berapa cantik tapi sedap......


                                                                                                        
p/s;dibantu oleh norakmar syatila.........


10.  20 hingga 22/6/2011 menghabiskan masa bersama kakak awa pulak tp kami banyak lepak rumah jela....sembang2, on9 ,dan paling best berkebun di kebun paksu la kutip jagung,terung mcm2 la......best jugak sekali sekala berkebun....

aku,pika,shanaz......


11.23/6/2011 kawan aku (pika)dr shah alam sampai kedah katanya nak bercuti  di kedah...ape lagi aku ajak la die menetap je kat rumah aku...jadi aku ada la kawan nak ajak jalan2 borak2 lg pun die classmate aku.kitorang memang rapat la dlm kelas mmg kitorang jela lagi sorang iaitu shanaz,,,,mana2 je kitorang bertiga jela.....shanaz tak dtg kate nya ada keje.....'_______________'.jadi bermula cuti2 kami ditemani sepupu tersyg aku norakmar syatila dan kwn aku mohd ammar..


lepak kat pantai bersih di pulau pinang



saya sayang dia




kehebatan pika mengait buah rambutan tapi tak dpt sbnrnya..






lepak di pantai merdeka bersama pika n akma..terima kasih akma sbb bawak kami pg pantai...aku nie konon2 nya pemandu pelancong nak bg si pika tu teruja la naik sampan rupenya die tak teruja aku yang teruja lebih  hahahaha...apa2 pun best... pika asyik mintak je nak makan laksa so aku bawak la die makan laksa2...btl2 berselera baru aku tahu kwn aku nie suke makan laksa rupenya...akma pulak ok je apa2 pun boleh katanya janji hampa(korang) support...mmg best la kan...tak la boring sgt cuti sem aku kali nie..dpt btl2 bercuti.....
                                                   


Add caption


No comments:

Post a Comment